A játék előkészítése: A dobozt tegyük az asztal közepére. A kártyákat keverjük össze, majd lefordítva tegyük ezt
is az asztal közepére. Minden játékos válasszon egy színt, és vegye magához az ennek megfelelő békát és
trambulin kártyát. Minden békát helyezzünk a táblára, a kezdő vízililiom mezőre és minden játékos tegye a
trambulin kártyát maga elé, úgy hogy minden játékos számára jól látható legyen.
A játék menete: A legfiatalabb játékos kezd, majd az óra mutató járásával megegyező irányban folytatják a
játékosok. Amikor egy játékosra kerül a sor, a játékos az ugróbékát a trambulin kártyájára helyezi és
megpróbálja beleugratni a dobozba a békát.
- ha a békának nem sikerült beleugrania egyik rekeszbe se, akkor a következő játékoson a sor.
Az ugrást akkor fogadjuk el, ha legalább egy része a békának hozzá ér a rekesz aljához.
- ha a béka beleugrott a 4 rekesz valamelyikébe: amilyen számot a rekesz mutat, a játékos annyit
ugorhat előre a béka bábújával a játékmezőn. A bábukkal az óra járásának megfelelő irányban
ugorhatunk a játéktéren.
Figyelem: egy vízililiomon csak egy béka tartózkodhat. Ha a vízililiomon már van egy béka, tovább haladunk,
átugorjuk, és nem számítjuk be az ugrások számába.
Ha a vízililiom, amire érkezik a béka bábú 1,2, vagy 3 virágot mutat, akkor a játékos húzhat annyi számú kártyát
a talonból, úgy hogy a többi játékos ne láthassa.
- Ha olyan lapokat húzott, ami szúnyogot vagy halat mutatnak, akkor ezeket a lapokat maga elé teszi lefordítva.
- Ha viszont egy vagy több feladat kártyát, akkor eldöntheti, hogy rögtön kijátssza az egyiket, vagy később egy
másik körben használja fel. (Figyelem: a játékos csak egy feladat kártyát játszhat ki minden rákerült körben.)
Kártyák jelentése: (fotók az idegen nyelvű leírásban)
- Szárnyas béka: a játékos rabolhat az egyik játékostól kártyát.
- Három béka: A játékos hátralép 3 mezőt.
- Két béka, két vízililiom: a játékos békája helyet cserélhet egy másik játékoséval.
- Ugró béka: a játékos újra játszhat.
- Pecabot: A játékos megszabadulhat egy hal kártyájától, ha van neki.
Játék vége: A játéknak vége, ha az egyik játékos visszaért a kiindulási vízililiomra. Ekkor a többi játékos még
játszik egy utolsót, majd összeszámolják a pontjaikat. Az nyer, aki a legtöbb pontot szerezte.
Fontos: ha már valaki beért a célba, a többi játékos már nem használhat fel ellene akció kártyát.
A pontok összeszámolása: Mint, ahogy a halak megeszik a szúnyogokat, minden hal kártyáért, a játékos két
szúnyog kártyát veszít. A maradék szúnyogkártyák egyenként 1-1 pontot érnek. Az elsőként célba ért játékos
nyer két plusz pontot.
Ki nyer? Aki a legtöbb pontot gyűjtötte össze, megnyeri a játékot.
Fontos: A játékosok a játék megkezdése előtt, közösen úgy dönthetnek, hogy gyakorolják a békaugratást.